
Vai esat kādreiz veltījuši laiku, lai pārbaudītu savu pasaules uzskatu un faktorus kuri to izveidojuši? Mūsu uzskati ir nozīmīgi, jo tie nosaka to, kā uztveram apkārtējo pasauli un kā uz to reaģējam. Raugoties no šāda skatu punkta, daudzi uzskata, ka biznesā norises ir pretējas bibliskajam pasaules uzskatam, un mums vajadzētu būt gudriem saprast, kā tie savā starpā konfliktē.


1968. gadā, uzsākot lekciju finanšu menedžmentā Kanzasas Valsts universitātē, mūsu profesors ienāca auditorijā un uzrakstīja uz tāfeles: “Katra biznesa uzņēmuma mēŗķis ir palielināt tā īpašnieku turīgumu.” Šis apgalvojums tika iekļauts katrā eksāmenā. Publiska uzņēmuma īpašnieki ir akcionāri, tā paskaidroja profesors, tādēļ atklātas akciju sabiedrības mērķis ir palielināt akciju vērtību jeb to dividendes.

Biznesa pasaulē, šķiet, ir normāli uzsvērt uzņēmuma unikālās kvalitātes un kapacitātes. Mēs cenšamies definēt savu “nišu”, izcelt stiprās puses un darīt zināmu, ar ko atšķiramies no mūsu konkurentiem. Daudz retāk biznesa līderi publiski atzīst vājās puses. Tās vai nu tiek ignorētas, vai, pat sliktāk, tiek slēptas vai maskētas cerībā, ka neviens tās nepamanīs.