Latvijas bērnudārzos vidēji vienā grupiņā ir 24 bērnu (citos vairāk, citos mazāk - atkarīgs no daudziem apstākļiem). Šis plakāts ir domāts tam, lai Jūs kā vecāki saprastu, cik katrs bērns ir atšķirīgs, un atgādinājums Jums - padomājiet, kāds informācijas apjoms ir jāpatur galvā pedagogam.
Lasīt tālāk... Pievienot komentāru

Skolotāji un vecāki!
Es varbūt neesmu pietiekami laba māte un skolotāja. Taču kaut kāds priekšstats par šiem ideāliem man tomēr ir – kā nekā četri savējie un skolā pavadīti gadi kaut ko māca. Tomēr es nekad neuzņemtos citas skolas kolēģiem bakstīt ar pirkstu, kā viņiem jāstrādā, un tikai tāpēc, ka mūsu mācību un audzināšanas metodes man nav pa prātam. Kāpēc?
Es varbūt neesmu pietiekami laba māte un skolotāja. Taču kaut kāds priekšstats par šiem ideāliem man tomēr ir – kā nekā četri savējie un skolā pavadīti gadi kaut ko māca. Tomēr es nekad neuzņemtos citas skolas kolēģiem bakstīt ar pirkstu, kā viņiem jāstrādā, un tikai tāpēc, ka mūsu mācību un audzināšanas metodes man nav pa prātam. Kāpēc?
- Kristīne Om Shanti
- JMĢK „Ligzdiņa”

Saruna. Vīrietis par meitu.
Vīrietis.
- kā man pareizi audzināt savu meitu, lai viņa zinātu, ka es viņu ļoti mīlu?
- kā man pareizi audzināt savu meitu, lai viņa zinātu, ka es viņu ļoti mīlu?
- kāpēc Tev ir svarīgi, lai meita zin, ka Tu mīli viņu?
- Bērnu slimnīcas fonds
- JMĢK „Ligzdiņa”

Uzzināt par grūtniecību pusaudža gados var būt satraucoši un biedējoši, īpaši, ja šī grūtniecība nav plānota. Neziņa, izmisums, šaubas, bailes ir tikai daļa no emocijām, kas pārņem meitenes, nokļūstot šajā nebijušā situācijā. Nereti meitenes nāk no sociāli nelabvēlīgas vides, kā arī bieži vien no meitenēm, kuras nonākušas tik sarežģītā situācijā, nosodījumā novēršas ne tikai vienaudži, bet arī pašu ģimenes.
Jaunietēm trūkst sociālā, psiholoģiskā un informatīvā atbalsta, kā arī pavisam praktiska palīdzība – atgādinājums par vizītēm pie ārsta, nepieciešamo analīžu veikšanu, vitamīnu lietošanu u.c. praktiskā palīdzība. Bērnu slimnīcas fonds, saprotot jauno meiteņu sarežģīto situāciju piedāvā brīvprātīgā menotra atbalstu, kurš ar cieņpilnu klātbūtni un komunikāciju kļūtu par topošās māmiņu atbalsta personu grūtniecības laikā.
Mācību filmu pusaudžiem skaidro atkarību raisošo vielu būtību un to, kā palīdzēt pateikt “nē” narkotikām. Filmu veido divas epizodes.
Pirmajā epizodē “Vielas un atkarības” narkoloģe Inga Landmane sniedz skaidrojumus par populārāko narkotisko vielu nelabvēlīgo ietekmi uz veselību, psihisko stāvokli, uzvedību, atkarību veidošanās mehānismiem un lietošanas sekām.
Otrajā epizodē “Kā palīdzēt pateikt “nē” narkotikām” psihoterapeits Artūrs Miksons analizē atkarību mehānismu, to, ko cilvēki meklē narkotikās un sniedz padomus, kā jaunietim pateikt “nē” narkotisko vielu lietošanai, nekļūstot apsmietam un atraidītam. Filma sniedz informāciju arī par to, kur meklēt palīdzību un atbalstu atkarību jautājumos. Filma ar surdotulkojumu pieejama šeit: https://youtu.be/ezdLNlunlO0

Mācīties darot ir maza komanda, kurai patīk darboties un radīt materiālus bērniem, vecākiem un skolotājiem. Mēs mācāmies paši darot un aicinām arī Jūs - mācīties darot! Mēs veidojam un dalāmies ar materiāliem, kurus izmantojam darbā ar bērniem gan darba dienās, gan brīvdienās. ;)
Mācīties darot nav bizness, bet gan vaļasprieks! Lai bērniem prieks darboties!
Bilde ©
Ar silto/karsto laiku, loti aktuals pärkaršanas risks. Kä zināms, sliktäk ir pärkarst, neka, ja nedaudz par vēsu. Nepārklājiet kulbas ar segām, palagiem, šallēm, lai slēptu no saules. Kulbas jau ta ir siltāks, sādi pacelas temperatūra Iīdz bērnam bīstamai. Lietojiet speciālos saules sargus vai ekonomisks variants, ko pati izmantoju pagājušā vasarã - autiņš un knaģi. Piespraudu kurā pusē vajadzēja.
leteiktu dalities tāläk ar šo attēlu. Ja redzat kādu māmiņu, kas pärklājusi, pastāstit kāpêc tã nevajag, bet bez 'uzbraucieniem'. lejütigi. 💜
Bilde ©

Ģimene tas ir sākums mīlestības ceļam!
"...un, tāpēc ka netaisnība ies vairumā, mīlestība daudzos izdzisīs." Mat.24:12
"...un, tāpēc ka netaisnība ies vairumā, mīlestība daudzos izdzisīs." Mat.24:12
Gleznojums © Dita Daugina
Mācību filma pusaudžiem, kas skolotājiem palīdzēs darbā ar ņirgāšanās problemātikas risināšanu. Filmā ar praktiskām situāciju izspēlēm un eksperta komentāriem ir skaidrota ņirgāšanās būtība, pazīmes, sekas, kā arī piedāvāti rīcības principi gadījumos, kad pusaudži saskaras ar ņirgāšanās situācijām.
Klasē izvietojamais plakāts "Apturi Ņirgāšanos" Vairāk lasīt www.ieskatiesacis.lv

Bērna atbildība NAV:
- Risināt konfliktus vecāku starpā
- Aizsargāt vecākus
- Apmierināt vecāku nepiepildítās vajadzības
- Regulēt vecāku emociias
- Piepildīt vecāku sapņus
- Audzināt brālus un māsas
- Mazināt vecāku trauksmi
- Aizsargāt ģimenes tēlu
Liene VIcinska Psihologu prakse
Bilde ©

Mēs tik ļoti steidzamies dzīvot, ka palaižam garām reālitāti. Palaižam garām savas ģimenes pamatu stiprināšanu.
Cik svarīgi tomēr atmest visas raizes, savākt savas domas no pagātnes un nākotnes un koncentrēt tās uz konkrēto brīdi. Un tad paveras pavisam cita realitāte. Cik bieži mēs no sirds pasakām vīram/sievai:"Paldies, ka Tu man esi!/ Tu esi fantastisks./ Es mīlu ar Tevi dzīvot. / Paldies par visu, ko Tu dari manis un bērnu dēļ."
Stiprās ģimenes pamatā ir mamma un tētis, kas mīl, ciena un rūpējas viens par otru. Tāpēc ir ārkārtīgi svarīgi kopt attiecības. Un tas nemaz neprasa daudz. Tie ir ikdienas mazie mīlestības un cieņas pilnie darbiņi/vārdi, kas sakrājās un veido stabilu pamatu. Veido stipru ģimeni.
Padomā par ko Tu šodien vari no sirds pateikt paldies savam vīram/sievai.
Bilde ©

KĀ SAGLABĀT CILVĒCĪBU situācijās un apstākļos, kurus nevari ietekmēt? Runāšu caur vairākām savām dimensijām - kā ārste, jo lielākā mana mūža daļa ir saistīta ar medicīnu, kā māksliniece - caur mākslu es dziedinu, kā sieviete un cilvēks ar daudzām garīgām praksēm un pieredzēm- dzīvoju ar sirdi un mācu cilvēkiem būt veselumā un balansā.
Kad es ienācu pasaulē, vecāki bija gatavojušies un gaidījuši mani - un es saņēmu to pašu labāko - mīlestību un zināšanas, pie kam, neko neuzspiežot, atļaujot izdarīt savas izvēles. Bezgalīga pateicība par to viņiem, jo es esmu uzaugusi kā brīvs cilvēks, brīvā pasaulē.

Jau rakstīju, kāds varētu būt pamats skolām (1. Brīvība 2. Individualitātes unikalitāte 3. Mīlestība 4. Meditācija 5. Nenopietnība / rotaļīgums 6. Jaunrade / radīšana 7. Jūtība / jūtīgums 8. Pateicība 9. Mistiskā sajūta). Vēlos šo tēmu paturpināt ar stāstu un komentāriem, kas izrietoši no Ošo materiāliem.
- Imagine Euro
- JMĢK „Ligzdiņa”

COVID-19 pandēmijas laiks ir satraucošs ne tikai aprūpes personālam, bet arī jebkuram, kurš griežas pēc palīdzības! Šoreiz stāsts ir tieši par jums! Lai palīdzētu viens otram un uzlabotu aprūpi, mēs aicinām jūs aizpildīt šo anketu un pastāstīt par jūsu pieredzi! Tā aizņems tikai 15 minūtes, bet spēs uzlabot aprūpi turpmāk! Tā aizņems tikai 15 minūtes, bet spēs uzlabot aprūpi turpmāk!
Mums ir ļoti svarīgs sieviešu viedoklis un pieredze, lai spētu izstrādāt pēc iespējas kvalitatīvākas rekomendācijas un uzlabotu aprūpes kvalitāti!
Bilde ©
Vai esat kādreiz domājis, ka jūsu pārtika smadzenēs var tikt pārstrādāta kā narkotika?
Saruna ar Dr. Džoanu - atkarību izraisošo uztura doktori, pārtikas atkarības ekspertu, galveno redaktoru un mācību grāmatas "Apstrādāta pārtikas atkarība" (Processed Food Addiction) autoru, Amerikas Uztura koledžas biedru un pārtikas novatoru. atkarības atveseļošanās programmas par ceļu uz pārtikas atkarības izpēti, tostarp par viņas personīgo stāstu par atkarību no pārtikas un daudz ko citu!
Emīlija Rydboma, CN, BCHN, CNP un izpilddirektore un Leslija Stouna, MD, un CMO ir uzņēmuma Grow Baby līdzīpašnieces. Viņas izmanto funkcionālās medicīnas filozofiju, lai mainītu mazuļa un mātes veselību, iekļaujot ģenētiskos, epiģenētiskos un uzturvērtības konstatējumus pirmsskolas un perinatālā laika periodā - sekojot mātei un bērnam pirmajās tūkstoš dienās un vēlāk.
Nr.1 - uzturs, uzturs un vēlreiz, uzturā zaļo, sarkano, violeto...
Nr.2 - motivācija, regulācija, domas, ķermeņa sajūtas,
Nr.3 - uzturvielu deficīts, analīzes, tests.
P.S D, C, L Karnitīns....

Bērnu aizsardzības diena būtu attiecināma varas pārstāvjiem, lēmējiem, kuri plāno, veido, rada bērniem, jauniešiem piemērotu vidi, nosacījumus, lai tie varētu jēgpilni izpausties un izglītoties. Īpaši svarīgi ir identificēt un rast iespēju sniegt atbalstu tiem bērniem, jauniešiem, kuri ģimenes apstākļi (vecāki) "ierobežo" viņu izaugsmi, izpausmes vajadzības, īstenot to, kas motivē.
JMĢK Ligzdiņa

Esmu ergoterapeite ar daudzu gadu pieredzi darbā ar bērniem, vecākiem un skolotājiem. Es dzirdu sūdzības par uzmanības trūkumu klasē no katra skolotāja, kuru satieku. Kā profesionāla terapeite es redzu strauju to bērnu skaita palielināšanos, kuriem ir mācīšanās grūtības un citi traucējumi.
Kā mēs zinām, mūsu smadzeņu darbība pielāgojas. Pateicoties videi, mēs varam padarīt mūsu smadzenes “stiprākas” vai “vājākas”. Es vēroju, ka, neskatoties uz vislabākajiem motīviem, mēs diemžēl attīstām savu bērnu smadzenes nepareizā virzienā. Un tam par iemeslu ir:
Etīde par ģimeni, un mazuļa vajadzībām. Ko bērns grib, un kā to saprot vecāki. -)
Mazai, sīkai ķimenītei
liela, kupla ģimenīte
čemurā tās mājas.
liela, kupla ģimenīte
čemurā tās mājas.
Katrā mazā ķimenītē
čemurziežu dzimtas
dižie spēki krājas.
Paaugusies ķimenīte
atvadās no ģimenītes,
vējam līdzi dodas.
atvadās no ģimenītes,
vējam līdzi dodas.
Lai no katras ķimenītes
jauna, kupla ģimenīte
ķimenītēm rodas.
jauna, kupla ģimenīte
ķimenītēm rodas.
Evija Gulbe
Lai glābtu cilvēci, dietologs ceļo pagātnē. Pat laikā ceļojošs dietologs nevar sniegt precīzu padomu.